Procrastination is a disease

Iulie 8, 2009 at 8:22 am (de zi cu zi, idei, vointa) (, , , , , )

Nu ştiu dacă există o traducere exactă pentru cuvîntul procrastination, dar o explicaţie edificatoare este aici.

O formulare românească e „a lăsa de pe o zi pe alta”. Mi se întâmplă de foarte multe ori şi am ajuns să consider că e o afecţiune, o boală. Se manifestă în multe direcţii şi mă deranjază chiar şi pe mine deşi aparent ar părea liniştitoare.

Când am de lucru ceva uşor, dar ştiu că am destul de mult timp la dispoziţie, amân până în ultimul moment posibil să mă apuc de  treabă. Când am ceva mai greu de lucru, mă apuc, dar nu pot să stau concentrat. Mai citesc o ştire, un ziar, un blog, o glumă, iau cât pot de multe pauze, lucrez intermitent, mă concentrez câteva minute, mă relaxez alte câteva.

Am încercat să fac întâi ce am de făcut, în timp util, eventual mai repede decât ar trebui, şi în restul timpului să ma relaxez şi să mă distrez. Tocmai pentru că nu am reuşit, spun că delăsarea e o boală. Pentru că e incontrolabilă. Ştiu că voinţa învinge orice, totuşi nu reuşesc să îmi impun regula „întâi munca, apoi distracţia.”

Cum să fac?

1 comentariu

  1. R said,

    E omenesc ce faci tu aici. Si eu fac la fel si mai stiu cativa. Extremele sufera de obicei de ceva anume, vezi caz contrar > workaholici. In final conteaza sa faci treaba buna si daca mai imbini si distractia cu munca e perfect, poate vin idei noi pe parcurs. „Oricum sprintul de inceput si de final e important, numai sa nu te obosesti prea tare pe parcurs ” (Un gand personal care ma motiveaza pentru pregatire la maratonul de anul viitor, mai caut si altele).

Lasă un răspuns

