Secretul

Mai 25, 2009 at 2:37 pm (idei, vointa) (, )

Ai văzut filmul? Ai citit cartea?

Sunt slăbuţe, ambele.  Ceea ce spun însă e perfect adevărat.
Ne transmit că de fapt oamenii creează lumea, prin rezonanţă, lucrurile la care ne gândim se materializează, indiferent ce ar fi: dacă ne gândim la dezastre, or să se petreacă în jurul nostru; dacă ne gândim cât de bine o să ne fie în curând, şi asta o să se îndeplinească. Singurul lucru care contează e convingerea noastră. Eu îi zic voinţă. Nu contează modul în care finalul se petrece, contează că da, se petrece. În postul anterior ziceam despre cum s-a întâmplat la mine, în legătură cu slujba. Nu e singurul domeniu în care funcţionează.

Când îţi doreşti ceva e suficient să fi convins că vei obţine acel lucru, indiferent de calea pe care o apuci, va fi exact cum îţi doreşti. Oamenii în general se concentrează pe mijloace: ca să îmi ating obiectivul, trebuie sa fac următoarele: şi urmează o listă; apoi se apucă de îndeplinit fiecare din obiective, le îndeplinesc, şi totuşi, finalul nu e cel aşteptat. Pentru că uită de final, se concentrează prea mult pe paşii intermediari. Dacă în schimb te concentrezi doar pe scopul final şi niciodată nu uiţi ce doreşti de fapt să obţii, nu contează atât de mult restul, o să fi satisfăcut.

Asta e viziunea mea pentru „mind over matter”, spiritul e deasupra materiei.

Hmm, dacă mă uit puţin retrospectiv, îmi dau seama că nici eu n-am exprimat prea bine ceea ce vroiam. Mi se pare atât de simplu principiul dar totuşi văd că e destul de greu de exprimat. Poate reuşesc într-o propoziţie scurtă: „când îţi doreşti ceva, cu cât eşti mai convins că o să obţii acel ceva cu atât cresc şansele să fie aşa”.

Doar că e mai general puţin: dacă tu vrei ca ceva să nu se întâmple, la fel, cu cât te gândeşti mai mult la acel lucru, cu atât cresc şansele să se întâmple, chiar dacă tu nu vrei. Gândul precede materia, gândul generează.

Dacă tu crezi că o să obţii ceva sau crezi că nu o să poţi, ai dreptate în ambele cazuri.

1 comentariu

  1. paul gabor said,

    Nebunii circula liber. Rog sa nu fiu bagat prea mult in seama, pur si simplu am trecut in vizita… Am aruncat o privire si ma duc… O zi de luni excelenta…

Lasă un răspuns

