La peştera Scărişoara

Mai 4, 2009 at 9:45 pm (calatorii) (, , )

După două zile de baie la Felix am zis că, fiind în drumul nostru, să mergem să vedem şi peştera Scărişoara.

Din Arieşeni se iese pe un drum de ţară de vreo 3 km, la capătul căruia am lăsat maşina. Chiar înainte de urcarea mai dură e o mică împrejmuire pentru care nişte paznici taxau cu 10 lei parcarea. Lângă împrejmuire parcare e gratuită. Am fost aşa obosit încât nu am mai fost în stare să scot maşina din ţarc, aşa că am plătit. Un indicator care ne anunţă că mai sunt 7 km dar am hotărât să mergem pe jos deşi mulţi urcau cu maşina (parcă ar prinde bine şi puţină mişcare). Cei 7 km sunt în rampă destul de abruptă, deci drum destul de greu de urcat pentru nişte orăşeni ca noi. Am urcat 2 ore, am coborât 2 ore. Băuturile energizante ajută puţin.

Peştera e foarte mică, sunt şi practic conţine doar nişte ţurţuri de gheaşă. Nu am avut răbdare să aştept după ghid, pentru că în general mă plictisesc poveştile lor, în genul: această formaţiune se numeşte biserica nu-ştiu-cum, acea coborâre este râpa-lui nu-ştiu-care; prefer să ma plimb printre orice frumuseţi naturale şi să le absorb singur, fără să îmi fie oferite în mod preprocesat. Dacă îmi place bine, dacă nu, nu. E treaba mea, nu am nevoie să îmi spună cineva: asta e frumos, asta e impresionant, asta e neimportant.

Cei care au mers cu maşina bănuiesc că au fost dezamăgiţi. Acolo merită să urci pe jos, pentru că, aşa cum ştie orice călător, frumuseţea e de-a lungul drumului, nu la destinaţie. Ce e impresionant la peşteră e locul în care se află, e într-un hău de nu îmi explic cum au fost construite scările ce duc până jos. Hăul ăsta arată impresionant şi de jos în sus, şi de sus în jos: peisajul pare desprins dintr-o junglă. Dar drumul până acolo, prin pădure, peste dealuri, e foarte liniştitor şi plăcut ochiului.

Dacă mergi la Scărişoara, nu urca cu maşina. Mergi pe jos. E greu, e frumos.

După 55-60 de ani, în locuri ca aici vreau să îmi trăiesc bătrâneţea. Îmi fac o căsuţă de lemn, ţin căteva animale şi merg toată ziua pe munţi.

Lasă un răspuns

