Cinstea ca premisă

Aprilie 21, 2009 at 4:26 pm (de zi cu zi) (, , , , )

La recomandări ale unui prieten am ales să cumpăr un sac de dormit profesional dela montangrup. Pentru că aveam nevoie de el repede am dat telefon în loc să fac comanda direct în formularul online. Telefonic am stabilit ca peste o oră să îi trimit adresa de expediere prin e-mail iar el să pregătească pachetul. Zis şi făcut, mă sună peste o oră (ca să trimită deja pachetul) şi mă întreabă dacă pot să îi plătesc prin transfer bancar. Că e mai ieftin pentru mine, că dacă nu trebuie să plătesc încă 20 de lei comision la firma de transport, pentru returul banilor.

Hmm, îmi sună destul de suspect, adică să plătesc înainte ca el să îmi trimită ceva? Sună a ţeapă online. Dar prietenul a cumpărat tot de acolo… Ciudat, dilemă.

Îi spun că nu am cum, nu am când să ajung la bancă din cauza programului de la serviciu, etc. El îmi răspunde că nu e problemă, pot să fac transferul şi săptămâna viitoare, sacul îmi ajunge mâine sau poimâine. Asta m-a şocat. Primesc sacul de dormit mâine sau poimâine, dar pot să îi fac transferul săptămâna viitoare? Parcă nu sună a România. Are încredere până aşa de departe în orice necunoscut care îi comandă produsul?

I-am zis că sigur că da, vineri sau săptămâna viitoare pot să fac transferul. Pot să mă gândesc doar că cei care au ajuns să comande de aici sunt foarte pasionaţi şi la nivelul ăsta nu se mai pune problema de ţeapă. Pentru că oamenii care urcă pe munte sunt oameni de onoare.

1 comentariu

  1. Claudiu Craciun said,

    Da, oamenii care au ca pasiune urcatul pe munte si investesc bani in echipament, sunt oameni de onoare.
    Si eu am primit odata un colet de la un necunoscut, urmand sa ii trimit banii dupa ce probez ce era in colet (o pereche de bocanci de plastic, de iarna), sau sa ii trimit perechea inapoi, daca nu mi se potrivesc. Erau prea mari de mine, asa ca i-am expediat inapoi. Iar valoarea lor era semnificativa!
    Iar pe aceste criterii am expediat si eu cateva colete, unor necunoscuti, pasionati de munte.

    Mai exista si romani de onoare. Nu ma mai mir cand ii intalnesc pt ca am observat ca sunt destui si din acestia.

Lasă un răspuns

