Ultimul examen la master

Ianuarie 16, 2009 at 10:38 am (de zi cu zi) (, , , , )

Anul trecut pe vremea asta  trebuia să termin şi cu master-ul. Am plecat însă din ţară în timpul sesiunii, aşa încât am rămas cu două probleme: disertaţia nesusţinută plus un examen. În toamnă, septembrie, fiind în ţară, m-am interesat de restanţe. M-am prezentat la primul examinare a profesorului, greşala mea, fără să îl anunţ. Mi-a spus că nu are subiecte pregătite, să revin la următoarea examinare. Ok, recitesc materia a doua oară, susţin examenul destul de sigur pe mine, pentru că învăţasem acelaşi lucru de două ori, lucru care nu prea îmi stătea în fire. La examen profesorul nu s-a prezentat, dar a venit asistenta sa cu un subiect pregătit special pentru mine (lucrarea mea era diferită de a tuturor celor prezenţi, fiind în primul an de master aceştia). Test grilă, finalizat de mine foarte repede şi cu încredere. Era clar că obţin notă de trecere aşa că am plecat liniştit.

Acum, în ianuarie, merg la secretariat ca să mă asigur că pot să susţin disertaţia, cunoscând faptul că sunt singurul din grupa mea care a lăsat să treacă un an. Secretare face verificările şi mă anunţă solemn că nu am o notă trecută în catalog. Bineînţeles, previzibil.

Îl sun pe profesor, îi povestesc toată tărăşenia, îmi zice să îl sun din nou a doua zi, ca să caute lucrarea. Ok, a doua zi îmi spune că nu o găseşte. Insist eu,  că, totuşi, poate e în arhive la facultate, poate e pe undeva, poate, poate. „Nu”, vine raspunsul scurt. Era clar pentru mine că obiceiul lui e de a arunca toate lucrările după ce trece notele în catalog (deşi a mea, cumva, scăpase de la notare, dar nu de la aruncare). Îi amintesc totuşi că el nu a fost la examen, doar asistenta lui. „Atunci poate e la ea, aşa se explică de ce nu o am eu”. Pai cum, nu el le corectează? Nu. Bun, mai răsare o speranţă. Aflu a doua zi numele şi numărul de telefon al asistentei, o sun.

Răspunsul pe ton autoritar mă intrigă: „Doar acum dai telefon să afli de notă, până acum de ce nu te-ai interesat, a trecut atâta timp”.
Eu fiind sigur că am făcut bine la examen, bineînţeles că nu m-am mai interesat daca ei trec nota în catalog. Mă scuzi că nu m-am gandit că tu eşti o ameţită din cale afară care pierde lucrările. Mie aşa ceva mi se pare de neînchipuit, poate şi pentru că nu mi s-a mai întâmplat, ca să mă pot obişnui. Dar, practic, lucrările alea sunt rezultatul muncii ei, al slujbei pe care o are. Prin ele se finalizează, se evaluează ceea ce face ea la serviciu. Dacă facem o analogie, eu sunt clientul pentru ei, pentru că eu le dau banii. Cum ar fi să zic eu unui client că am pierdut ceea ce el a cumpărat? Şi să il trag la răspundere tot pe el, pentru faptul că nu s-a interesat la timp daca eu nu cumva i-am pierdut bunul. Ea e total responsabilă pentru asta dar încearcă să mă declare pe mine vinovat? Hmm.
Aş putea să îi zic chestiile astea, să mă cert cu ea. Dar, care sunt şansele să mai iau vreodată nota de trecere la acest examen? Aşa că, probabil, o să mai susţin încă o dată examenul, dar de data asta trebuie să mă asigur că şi primesc notă pentru prestanţă.

2 comentarii

  1. MTZ said,

    Nimic neobisnuit, daca nu te milogesti de ea si ii creezi sentimentul ca „doamna asistenta” are intotdeauna dreptate nu rezolvi nik ! Ai procedat in cel mai bun mod posibil (singurul in care nu mai ai de pierdut) !

  2. Gata masteru « idei răzleţe said,

    […] nu a scos nici un cuvânt, doar turna cafea celorlalţi doi; un profesor, director de bancă, care îmi pierduse lucrarea, şi pe care îl pusesem pe drumuri pentru asta (evident, şi el pe mine); al treilea era doamna […]

Lasă un răspuns

